Ana Sayfa
Konumuz Nasreddin Hoca
11 Ağustos 2005 Perşembe, 5.Gün:
(Beyşehir-Ilgın-Akşehir-Afyon, 251 km)

Sabah, güneşi bir de Beyşehir üzerine doğarken fotoğraflıyorum.

Balkondan fotoğraf çekerken aşağıdan hışırtılar geliyor. İnekler öğretmenevinin yanındaki kavakların kesilen dallarına hücum etmiş kahvaltı ediyorlar. Biz de kahvaltı etmeliyiz ama önce motorlar yüklenecek, şehir merkezinden fotoğraflar alınacak; saat 10 gibi sahildeyiz ama benim beğendiğimi Bahar, Bahar'ın beğendiğini ben beğenmeyince, kahvaltısız düşüyoruz Konya yoluna. 10-15 km kadar ileride Atik Petrol diye bir yerde duruyoruz. Konya sınırlarında bayan motorcu daha fazla ilgi çekiyor, Bahar'ı süzüp aralarında fısıldaşıyor oradaki çocuklar. İki kişilik kahvaltı, tahin pekmez filan var, fiyat inanılmaz: 4 YTL. Tekrar yoldayız, kırın ortasında bir yerde bir mescit. Hani benzinci filan yanına kursalar anlayacağım da, yolun ortasında aman ibadetim geldi diye kim durur ki? Yine aynı yol üzerinde bu kez de bir müzikhol. Anlaşılan burada içip dağıtmaya da kıra çıkıyorsun, ibadete de!?.

İleride bizim döneceğimiz Ilgın ayrımı var. Ayrımdan hemen sonra, devam etmeyeceğimiz Konya yolunda ise çift taraflı tamirat, taze taze mıcır döküyorlar. İyi yırttık. Ilgın yolu yer yer yükselerek devam ediyor. Sol üstlerde peri bacası benzeri oluşumlar varmış ama benim dikkatimi çekmedi. Bir çeşme başında durduğumda soruyor Bahar, "niye fotoğraf çekmedin" diye. Yolculuk boyunca bu tip ufak iletişim sorunları yaşadık. Bir dahaki sefere mutlaka telsiz almak lazım. Ilgın'a kadar geçtiğimiz yerlerde harman zamanı. Yol kenarlarında sürekli harman makineleri çalışıyor, buğday tozları uçuşuyor. Cumhuriyetin ilk zamanlarındaki tarım devrimini hatırlatan manzaralar.

Ilgın'da Konya-Afyon yoluna çıktık. Kalabalık arttı biraz. Akşehir'e kadar tekdüze bir yol. Akşehir'e girip Nasreddin Hoca tabelalarını takip ediyoruz. En son noktada ters yazılmış tabelayla türbe girişindeyiz.

Dünyanın ortasını da bulduk sonunda.
Türbe dışında Hoca'nın çeşitli heykelleri, Türk gülmece ustalarının büstleri, kabartma yüzleri ve dünyanın en büyük bakır kazanı.
Motorların yanına döndüğümüzde bir kalabalık. Motora meraklı ve Mondial Cruiser'ı olan bir zabıta amiri motorları incelemiş, diğerleri bize çeşitli sorular soruyorlar ama klasik "kaç lira, kaç yapar" soruları değil; kaç cc, kaç model. Biz söyleyemeden zabıta amiri cevap veriyor onlara, anlaşılan amirim konunun uzmanı, gerçekten tebrik. Bir yaşlı amca çeviriyor beni; soruyor "Nereden geliyorsunuz, sende göçmenlik var mı?" diye. "Dedeler Selanik'ten" deyince "Nasıl bildim ama, ben bilirim işte böyle" şeklinde muhabbete devam. "Sakın hız yapmayın" diyor, "90'ı geçmeyin, aman". Onlardan Büyük Taarruz öncesi merkez olan "Batı Karargahı Müzesi"nin tarifini alıp vedalaşıyoruz. Ama şehir içi yolları biraz karışık, az öncekilerden motorlu bir amca bizi peşine takıp daracık yaya yollarından müzenin önüne çıkarıyor, yollardaki esnaf yine garip garip bakıyor, yabancı sanıyorlar herhalde. Motorları müzenin önüne park ediyoruz ama edemiyoruz. Görevli memur çıkıyor hemen, "Burası müze, park edemezsiniz". "E tamam biz de müze için geldik". "Park edemezsiniz". "Müzeyi gezmeyelim yani". "Gezin ama buraya park etmeyin". Bahar gidelim diyor ama ben inat ettim, sokağın karşısında dar bir yere sokuyorum iki motoru. Müzede taarruz planlarının yapıldığı, toplantıların yapıldığı odalar, komutanların isimleri, fotoğrafları, kullanılan silahlar, giysiler vs var. Nasreddin Hoca türbesi gibi burayı da ziyaret kişi başı 1 YTL.
Öğle yemeği zamanı ama pek aç değiliz, yola devam. Arkalardan Afyon yoluna çıkıyoruz tekrar. Bir BP'de duruyoruz benzin almak için, elimize birer bardak limonata tutuşturuyorlar, ne hoş. Sonraki yol, duble haline getirme çalışmaları nedeniyle yer yer şerit değiştirdiğimiz bir yol ama düzgün. En azından bir tarafı yaparken diğer tarafı bozmamışlar. Hızlı bir tempoyla Afyon'dayız. Bugünkü yol tüm gezinin en rahat etabıydı herhalde yol açısından. İkbal Tesisleri'nde yemek molası. İskender + Kaymaklı Ekmek Kadayıfı. Geziye çıkınca zayıflarız diyordum ama geldim bir baktım ki 3 kg daha almışım. Hep bunlar yüzünden işte:
Sıra gezinin en lüks gecelemesinde: Oruçoğlu Termal Resort. Havuz/sauna keyfi. İyi ki ilk gün buraya gelmemişiz, gezi filan hayal olabilirdi.
Beyşehir-Afyon fotoğrafları
4.Gün: Eğirdir - Beyşehir
6.Gün: Söğüt - İznik