Ana Sayfa
9 Temmuz 2006 Pazar, 9.Gün:
(Avanos-Kırşehir-Kırıkkale-Ankara-TEM-İstanbul
735km)

Ve artık eve dönüş zamanı. Havuzbaşındaki kahvaltı sonrası toplanıyoruz. Ankara ekibi futbol maçına başlarken de ayrılıyoruz kamptan, önümüzde uzun bir yol var. Gülşehir, Hacıbektaş, Mucur, Kırşehir diyerek beş gün önce geçtiğimiz yolları tekrar geçiyoruz. Kırşehir'e tekrar girip eksik kalan Ahi Evran Camii'ni de fotoğraflayıp Yozgat sapağında bu kez düz gidip mola veriyoruz.

Mola sonrası Akpınar, Keskin derken benim hız göstergesi sapıtıyor. 90 km/h yaptığımı düşündüğüm yerlerde gösterge 50-80 arasında zıplamaya başlıyor. Geçen yıl lastik değiştirirken farkettiğimiz, tek tırnakla idare eden kilometre dişlisinin son çırpınışları galiba. Kırıkkale ve Elmadağ'ı geçip Ankara çevre yolu öncesi benzin alıyoruz, görevliler çay ısmarlıyor, biraz muhabbet. Ankara'dan otoyola girerken kilometre saatim de son nefesini veriyor. Hayatımın en uzun motosiklet etabını yapacağım gün bugün ve kilometre sayacım iflas durumda, 700 küsur kilometreyi belgeleyemiyorum. Neyse ki Bahar var ve onun sayacından ölçeceğiz 735 kilometreyi...

Otoyol sakin ve sıkıcı. Hızımı bilemediğimden bir ara 130'u geçmişim, Bahar yemek molasında çıkışıyor biraz. Sonra hızı belirlesin diye o öne geçiyor, ben arkadayım artık. Akşama doğru Bolu Dağı'na varıyoruz, Varan'da mola. Hava kararırken Kaynaşlı'dan giriyoruz son etaba. İzmit öncesi son bir mola ve artık karanlık. Klasik, deli gibi akan bir pazar günü dönüş trafiği. Burada tekrar ben öndeyim ve zaman zaman arkada Bahar'ı kaybediyorum. Kurtköy kavşağından kendimizi sahil yoluna atıyoruz ama bu kez de sahil dönüşçüleriyle cebelleşiyoruz. Yorgunluk da had safhada.

Sonunda evdeyiz. Bahar'ın motorunun sayacına göre toplam 3175 km. Geçen yılki 2165'in oldukça üstündeyiz.

Bakalım seneye sıra hangi bölgede? Karadeniz mi, Güneydoğu mu?..

Dokuzuncu günün fotoğrafları
8.Gün: Ürgüp-Avanos
Son notlar
Gezi üstüne genel bir kaç şey söylemek gerekirse, bu gezinin bende bıraktığı en önemli etki İstanbul'dan görünmeyen başka bir Anadolu'nun varlığını farketmek oldu. Kadıköy'deki Taksim'deki "Otantik" yemek salonları ve türkü barlardan daha gerçek daha güzel bir Anadolu. Kahvelerinde, çay bahçelerinde, otel lobilerinde cıstak cıstak pop müzik değil de en içten ve bozulmamış türkülerin çalındığı Anadolu. "Dertlerden kurtulursun, gezsen Anadolu'yu" mısralarında adı geçen Anadolu. Ve en önemlisi iyi, güzel, konuksever insanların yaşadığı Anadolu.

Kendi adıma bir "en"ler listesi yapmam gerekirse:

En güzel şehir; Sivas.
En güzel yol; Zara-Divriği.
En güzel yapı; Divriği Ulu Cami ve Darüşşifa.
En güzel manzara; Divriği öncesi dağlar arasındaki vadide kurulu Akmeşe'nin yukarıdan görünümü.

Keşke; zaman olsaydı da Kangal Alacahan'ı görebilseydik.
Keşke; bir günümüz ve dişli lastiklerimiz olsaydı da Kemaliye Taşyol'u görebilseydik.
Keşke; rüzgarlı bir havaya ve her yerdeki yol tamir çalışmalarına denk gelmeseydik de bazı etapları daha keyifli yapsaydık.
Keşke; kilometre sayacım bozulmasaydı...

İyi ki; bu geziyi yapmışız.
İyi ki; Divriği'ye Zara üstünden gitmişiz.
İyi ki; Ağırnas'a sapmışız.
İyi ki; SuperEvaRiders var ve Kapadokya'da bile yalnız değiliz.

VE

İyi ki; yanımda BAHAR var, tüm sevgileri ve tüm övgüleri sonuna kadar hak ediyor...

Geziyi bir de Bahar'ın gözüyle okumak için: